11 Aralık 2012 Salı

Arabayla Avrupa Turu

Eşim özge ve daha doğmamış kızımız ada ile birlikte bu yaz bir çılgınlık yapıp arabayla Avrupa turu yapmaya karar verdik. Gerçi benim ısrarlarım yüzünden oldu ama olsun :-).

Daha önceleri çok okumuştum böyle arabayla Avrupa turu yapanları ve çok imrenmiştim ve bu yaz yapalım diye ısrar etmiştim.

Şöyle bir plan yapmıştık hiç bir plan yapmamıştık...
Çünkü eşim hiç inanmıyordu böyle bir şey yapabileceğimize
Saat 3'de evi toparladık birkaç şey yanımıza aldık ve yola çıktık
Peki neler aldık....
  • Pasaportlarımız Mutlaka :-)
  • Tomtom Navigasyon biz ne olur ne olmaz Iphone'da yüklemiştim tüm Avrupa'yı iyikide yapmışız çok ama çok işimize yaradı. Mutlaka ama mutlaka gidecek olanlar yüklesin çünkü direk otel adlarından buluyor.
  • Biz birden karar verdiğimizden otel rezervasyonlarını önceden yapmamıştık yolda yaparız demiştik siz önceden yapabilirsiniz.
  • Bol Bol su alın erikliyi çok özledik orda :-)
  • Çok güzel bir foto makinası bizdeki çok güzel değildi :-(
ve 87208 km'de İzmit'ten yolla çıktık. Niyetimiz İstanbul'da biraz gezip, kitapçıya uğrayıp gideceğiz yerleri belirleyip onlar hakkında kitap almak ve daha sonra Edirne'yi gezip akşam öğretmen evinde kalıp sabah yolla çıkmaktı.

Yolda planımız Venedik, Milano, Zürih gücümüz yeterse Paris ve Roma oldu.

Ayrıca Yunanistan ayrıca ehliyet istediğinden ben Bulgaristan üzeri gitmeye karar verdim.

Yolla çıktığımızda ilk yaptığımız hata 2 koli su almıştık onu az almamız:-( . ikinci yaptığım hataysa köprü çalışmasını hesaba katmamış olmam oldu. Edirne'ye vardığımızda saat 11 olmuştu hemen öğretmen evine gidip yattık. Edirne öğretmen evi 10 üzerinden 3 puan ile bizde sınıfta kaldı çok kötüydü. Özelikle Sırbistan ve Venedik'te kaldığımız otelleri fiyatları ile  düşündüğümüzde çok kötü olduğunu gördük.

Sabah yola çıktık

Gümrük kapısına geldiğimizde arabanın akü ışığı ile yakıt ışığı yanıp söndü bende arabayı durdurdum bir daha çalıştırdım herhangi bir sorun yoktu bende bir şey olmaz deyip yola devam ettim. Gümrük işlemlerini yapıp araba için kapıdan sigorta yaptırdık biraz free shop'ta zaman harcadıktan sonra yola devam ettik.
Ve Bulgaristan gümrük
Hemen komşu hoş geldin deyip adı otoban olan yolun parasını istiyorlar. Bildiğin köy yolu daha güzeldir.

Yolda araba aynı şekilde yapmada başladı :-) bizi aldı korku ne yapacağız diye. Toyota yol yardımı aradık Bulgaristan'daki Toyota servislerini söyleyemediler salaklar neden varsınız o zaman dedim içimden. İyi ki laptopumu yanıma almışım oradan ilk Toyota servisini buldum ancak sorun navigasyona giremiyorduk kimse doğru dürüst İngilizcede bilmiyordu sonunda adamın biri Sağ olsun bizi servise kadar götürdü ufak bir problemmiş hemen hallettiler sadece oksitlenmiş bir cıvatayı değiştirdi ve 20 Euro atladılar böylelikle ilk kazığımı yemiş oldum :-) .

Bulgaristan çıkmadan önce yolda mazotumuz bitmişti herhangi bir istasyonda durmuştuk kredi kartı geçmediği için 66 Euro para istediler dönüşte  tekrar mazot almıştım o zaman 2. kazığımı yediğimi fark etmiştim çünkü o 45 Euro civarı tutmuştu :-)

O kadar zaman kaybettik ki akşam Venedik'te olurum derken daha Bulgaristan'ı geçememiştik. Yolda hemen Belgrad için  otel araması yaptık genelde booking.com sitesini kullandık oradaki yorumlar cidden doğru oluyor hem ucuz olsun dedik hem yorumlara baktık ve Happy Star Club diye bir otelde kaldık  süper bir oteldi herkese tavsiye ederim. Odaları çok temiz ve inanın bizim Edirne öğretmen evine 5 basar. Zaten ondan sonra nasıl kaldık biz orda dedik :-)

Ayrıca iğrenç öğretmen evine 50 TL verirken bu otele 80 TL civarı verdik. Eğer erken rezervasyon yaparsanız bu fiyat 60-70 civarına düşüyor
Akşam 10 suları otelimize yerleştik biraz yorgunduk ancak hazır gelmişten Belgrad'da bir akşam turu yapmadan bu şehri terk edemezdik sanırım.

Gerçi içimde hep bir korku vardı Türk plakası bizi arabaya bir şey yaparlar mı diye ama korktuğumuz hiç bir şey başımıza gelmedi çok şükür.

Bu arada kendimizden hiç bahsetmedik Eşim özge ve ben gezmeyi çok seven ve o zamanlar  dünyalar tatlısı Ada'sını bekleyen bir çifttik. Zaten bu turu bu kadar acele yapmamızın nedeni sanırım böyle bir çılgınlığı bir daha yapamayacak olmamızın  düşüncesiydi.

Bu arada

Gerçi bu düşünceyi Roma'da tanıştığımız çifti görünce yanlış olduğunu anlamıştım :-)

Sabah pekte bizim damak tadımıza hitap etmeyen kahvaltımızı yaptıktan sonra tekrar düştük yollara.

Hırvatistan da iki kere otobana giriyorsunuz daha sonraları ödeyeceğim otoban paralarını bilmediğim için burada verdiğim otoban paraları çok gelmişti bana :-)

Zagreb'de bir öğlen yemeği yedikten sonra Slovenya'ya girdik nispeten daha güzel bir ülke

Doğudan batıya gidildikçe her şey daha düzene giriyor. Slovenya'da otobanlar çok güzel gişeler var ama çalışmıyor döndükten sonra öğrendik ki benzin istasyonundan otoban için çıkartma almamız gerekiyormuş. Allahtan kimse durdurmadı bizi bizde devam ettik yolla.

Bu arada seyahatimiz süresince en ucuz mazotu Slovenya'dan aldık. :-) oh ne güzelmiş diyordum

Yoldayken hemen Venedik için bir otel buldum. Biraz şehrin dışında sakin bir yerdi ama süper bir oteldi yine.

Albergo Antica Corte Marchesini ismine bakamısınız ne havalı:-) iki kişi gecelik 60 Euro verdik bu otele ve inanın çok ama çok güzel bir otel

yine akşam saatlerinde :-) Venedik'teydik bir tur atmadan ve yemek yemeden bu otele gidemezdik

Arabayı çok şanslı olduğumu düşünüyorum ki ortadaki park yerinde yer buldum ve oraya bıraktım. Ancak yaptığım 3 hata park otomatına para attıktan sonra fark ettim  otomatları da özürlü veya normal diye ayırmışlar ben para attığım için bir şey olmaz diyerek fişimi aldım ve ön cama koydum.

yemek yedik biraz gezdikten sonra baktım ön camda bir kağıt tam zamanında gitmişiz ki adamı buldum bu ne diye sordum oda yanlış otomattan park fişi aldığımı söyledi bende çok uzak yoldan geldiğimi ve bilmediğimi söyledim. İtalya'ya ilk gittiğimde fark ettiğim şey aynı bizler gibi olduklarıydı.:-) Biraz dil döktükten sonra kağıdı aldı ama ne yaptığı konusunda bir bilgim yok :-) şu ana kadar eve gelen giden bir şeyde yok umarımda olmaz :-)

Otelimiz merkeze biraz uzaktı ama hemen yanından tren geçiyormuş bizde zaten arabayla gitmeyi düşünmüyorduk çokta iyi oldu. Güzel sakin bir kasabaydı.

Ve Venedik

bahsedildiği kadar güzel bir yer.

yaptığımız bir diğer hata ise kitapları alırken şehir şehir almadık ülke ülke almıştık o yüzden şehirler konusunda çok fazla bilgiye yermiyordu. Kitabın ve eşimin önderliğinde tüm müzelere girdik.

İtalyanlar çok güzel yöntem bulmuşlar gelen turistleri soymak için bence çok pahalıydı çünkü müze girişleri.

Bir sonraki durağımız Milano'ydu. Ancak abimler Verona'da bir alışveriş merkezini önermişlerdi hem pizzası güzel hem de ucuz diye. Eeee malum alışveriş ve aşkım olunca orda epey bir vakit kaybettik :-)
ve Milano'dayız Pandora'yı ve meydanı gezdik.

Biz gittiğimizde ayin yeni başlamıştı ilk defa bir ayine kalmış olduk böylelikle :-)

İşte benim arabalar :-) tur atabiliyorsunuz sigorta dahil 155 Euro'ydu sanırım tabi ki bütçemizi açtığı için binemedik :-( ama olsun yinede çok güzeller....

Bildiğiniz bilmediğiniz tüm ünlü markaları bulabilirsiniz. Cidden çok güzeller.....

Ben pek anlamam ama fiyatlar bizim buraya göre ucuz olduğunu söylemişti eşim :-)

Burda otel ile ilgi bir problem yaşdık booking.com anlamadığım bir nedenden rezarvasyonumuzu iptal etmişti.

Bizde yolumuzu zurihe doğru çevirdik ama keşke millanoda yada coma tarafında başka başka bir otel bulsaymışım dedim çünkü yolda bir otelde kaldık ve çok pahalıydı :-)

Ayrıca yine İsviçre'de otobanlardan ücret alınıyormuş. Yine bilmediğim için herhangi bir şey almadık.

Yalnız muhteşem bir ülke hem doğası ile hem insanları çok saygılılar.

Zürih'te gezerken bir Türk dönercisine rastladık. Bu muhteşem bir şey di bizim için :-)  çünkü uzun süredir pizza ve makarna yemekten bıkmıştık. Ayrıca kahvaltıları tatlıdan oluşan bir menü olduğu için bize çok hitap etmiyordu.

Peynir zeytin domatesin yerini ne tutabilir ki?

döner o yüzden çok iyi geldi bize :-)

Niyetimiz buradan Roma'ya inip oradan geri dönmekti ancak. Hollanda'da yaşayan abim mutlaka buraya da gelin dedi bizde hazır gelmişken  uğrayalım dedik ama o kadar uzun olduğunu tahmin etmiyordum.

Akşam geceleme için Mulhouse bir otel bulduk. Güzel bir şehirdi özellikle otomobil müzesi harikaydı.

Buradan hedefimiz Eindhoven oldu.

Mercimek çorbasını bu kadar özleyeceğimi tahmin edemezdim :-)

Sabah sucuklu yumurta bunlar harika şeylermiş.
Abimin oturduğu yerde çok fazla türk vardı. Plakı görenler aa türkiyeden mi geldiniz deyip önümüzü kesiyorlardı. Bu çok hoşumuza gitmişti. Bizde hep sizmi geleceksiniz birde biz gelelim dedik diyorduk.:-)

Tabiki yolda korna çalanlar el sallayanlarıda unutmamak lazım çok güzel bir duyguydu.
Burdan abimlerle Romaya gitmeye karar verdik. Onlarda daha önce gitmedikleri söylediler beraber iki araba olarak yolla çıktık.
Roma çok güzel bir şehir yolçuluk biraz yorucu oldu epey uzakmış sonradan farkettik :-)
çok güzel bir şehir bence her köşesinde tarih var.

Ben bilmiyordum abim campinglerden bahsetti akşam orda kalılırz dedi. ilk başta ben çok kötü bir yer bekliyordum ancak inanın harika birşey gençler eğlencenin dibine vuruyorlar. süper eğlenceliydi.
Gittiğimiz gece roma gecesi yapıyorlardı ortamı siz tahmin edin artık...

iki tane bungalow tutuk. Sabah abimlerin bungalowun önüne gittiğimde abim bana karşıya baksana dedi bende ne var diye baktığımda. 34 plaka bir focus yaşlı desem ayıp olurmu bilmiyorum ama :-) bir çift gezmeye gelmişler ve navigasyonsuz :-) helal olsun abi dedim sana.
Onlar gemi ile yunan üzeri gelmişler.
Gemi ile italyaya gelmeyi düşünen arkaşlar için söylilyeyim erkenden gemiye binin dedi çünkü insanlar erkenden binip koltukların üzerinde yatıyorlarmış. Bunlarda yer bulamamışlar yerde yatmışlar. Haberiniz olsun. Birde yunanistan daki yol çok virajlıymış bilginize.
Campingin vatikana servisi vardı onlar bizde arabaları bırakıp onlar şehir merkezine gittik. Campingin gidenler bilir bir tane şöfer amcamız vardı inanın bizimkilerden hiç bir farkı yoktu gözlükler bıyık birisi söylemese kesin türk derdim.

Şehir merkezinde heryere metro otobüs ile ulaşmanız mümkün. İyiki de arabaları bırakmışız.

Vatikan Askeri

İzlediğim bir boon filmini hatırlattı bana

Muazzam bir kalabalık
Bir daha gelmeyi diledik :-)

Dönüşü gemi ile yunanistan üzeri yapmayı düşündük ancak saati kaçıdığımız için yine geldiğimiz yoldan dönmeye karar verdik.

Şu italyanlar otobanlarda nasıl gidiyorlar anlamış değilim manyak pahalı hani kaçak çıkma şansım olsaydı hiç affetmiyecektim :-) ama malesef bariyer vardı.

Artık dönüş yollundayız. Çok yorulduğumuzu fark ettik. Ama biran önce evimize gidip yatmak itediğimiz için hiç biryerde durmadan devam ettik ve sonunda kapıkuledeyiz.

Pilav kurufasulye su bunlar harika birşeymiş :-)

Çok güzel bir geziydi. İnanın şu anda olsa yine giderim.

Gitmeden önce çok iyi bir plan ve organizasyon yaparsanız çok daha güzel olur.

Merak eden arkadaşlar için toplam 1200 tl çivarı yakıt almışım. km olarakta 8000-9000 km arasında bir km yapmışız.

Güzergahımız.

HİKMET dedi ki...

levent bey yorumunuzu okudum verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim yalnız size sormak istediğim çoklu şengen vizesi almak için ilk gireceğiniz ülkeden almanız gerekiyor ayrıca bulgaristan da transit geçiş vizesi almak gerekiyor diye biliyorum bu konuda beni aydınlatırsanız memnun olurum sanıyorum siz şengeni slovenya dan aldınız

levent ugur dedi ki...

Hocam bizde yeşil pasaport vardı o yüzden hiç bir sorun yaşamadık. Ama bildiğim kadarıyla herhangi bir Avrupa birliği üyesi ülkeden vize aldınız mı herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz.
Çünkü daha önce holanda vizesi almıştım ve almanya ya gitmiştim havaalanında herhangi bir sorunla karşılaşmamıştık.
Ancak Makedonya tarafı da güzel bence görülmesi gereken yerlerden biz orayı turla gezmiştik çok güzeldi.
şimdiden iyi eğlenceler diyeyim çok güzel bir olay önceden planlarsanız süper olur...

Fatih AKALIN dedi ki...

Levent bey, bizde böyle bir tur yapmayı düşünüyoruz. Yeşil pasaportumuz var. Güzergah olarak Yunanistan üzeri düşünüyoruz..Selanik, makedonya, hırvatistan, italya, isviçre ve fransa...takribi olarak yaptığım hesaba göre 4 bin avro gibi bir rakam hesapladım ama size de bir danışayım..bu meblağ yeterli olur mu..bir de Yunanistan ehliyet istiyormuş diye duyum aldım..bu konuda bilginiz varmı..bazı arkadaşlar istemediler vs. gibi yorumlarda bulunmuşlar..selamlar

Merhaba;

Ben ehliyet istemesi ve daha önce yunanistan ve makedonya yı gezdiğimiz için bulgaristan üzeri gittik. Hiç bir sorun yaşamadık. Yunanistan ehliyet istiyor kapıda ben sigorta yaptırıken görevli eğer yunanistan üzerinden gidecekseniz ehliyet almanız gerekiyor demişti. Bu verdiğin rakam kişi başımı yada kaç kişi gidiyorsunuz o önemli olan. Nerelerde kalacağınız bunlar önemli etken. Ben kamping olayını sonradan keşfettim daha süper bir olay çok lüks değil ama ucuz mutlaka değerlendirin derim...

şimdiden iyi eğlenceler süper bir olay yapıyorsunuz...

Birsey daha soyliyeyim eğer yunanistan dan feribotla italya ya geçmeyi düşünürseniz erken gidin bizim arkadaşlar geç kaldığı için oturacak yer bulamamışlar yerlerde uykusuz kalmışlar....

Onur Evren dedi ki...

Levent bey paylaşımınız için teşekkür ederim, bu campinglerle ilgili bir sorum olacak; bu yerler tüm avrupada var mı ve ücret olayı nasıl oluyor? Duş ve wc tarzı imkanlar oluyor mu? Biz de 4 öğrenci, arkadaşlarla arabayla avrupa turu yapmayı planlıyoruz fakat bütçemiz kısıtlı ve eğer çok yer gezmek istiyorsak kalacak yer ücreti ödemememiz gerekiyor..Bu tarz kamplarda konaklama ayarlayabilirsek eğer bizim için hayat kurtarıcı olur...

Merhaba Onur;

Avrupa'nın her tarafında campingler var ve ücretleri uygun özelikle 3-4 kişi kalabiliyorsun. İçlerinde wc ve duş mevcut. Çoğu campinglerde havuz ve market falan var ayrıca şehir merkezlerine servis imkanı. park problem olduğundan biz Roma'da arabayı bırakıp servisle gitmiştik. Bu arada çok eğlenceliydi bir akşam herkes çarşafları dolayıp klasik roma gecesi yapmışlardı:-)

Şimdiden iyi eğlenceler çok eğleneceğinize eminim ...

Unknown dedi ki...

Levent merhaba,bizde eşim ve kızımla avrupa turu planladık.Güzergahımızı belirledik.Oratlama 6000 km yapacağız.konaklama yemek yakıt ve otoban ücreti ne kadara mal olur.Otelleri booking den ayarlayacağım.Yabancı dil yok çok zorluk çekermiyiz?

levent ugur dedi ki...

Hocam ortalama 5000-6000 tl harcama yaparsınız ama bu çokta olabilir azda olabilir.
Bizim araba dizeldi ben ortalama 1000-1200 tl arasında yakıt almışımdır.
Otellere gelince eşim araba kullanmadığı için her gece bir yerde kaldık. eğer ikinizde araba kullanıyorsanız otel masrafınız çok olmaz ama şöyle tarif edeyim. Belgrad'da ki otele 30 venedikteki otele 60 isviçredeki otelde 150 ki ben burda yanlış yaptım como'da kalsaydım 60 fransadaki otelde 50 romada 50(kahvaltı dahil değil) bunlar 2 kişi gecelik kahvaltı dahil fiyatlardı.
otoban paralarına gelince ortalama 200 eurodan fazla deyin bence :-) bu kısım can acıtıyor.
Müzeler var biz hepsine girdik yaklaşık 200-300 civarı o tutuyor gerek varmı orası size kalmış :-)

İyi eğlenceler şimdiden...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

levent bey biz 4 arkadaş 1 ay avrupa turu yapmayı planlıyoruz üniversite ogrecisiyiz pek fazla lükse düşkün degiliz acaba kişi başı 1 ay ne kadara patlar bize ?
bide kaldıgınız otellerde ve gezdiginiz şehirlerde park yeri sorunu yaşadınız mı ?
arabayı ucretsiz par etme imkanı varmı şehiricinde ??
cevaplarsanız cok sevinirim

Unknown dedi ki...

arabayı ucretsiz par etme imkanı varmı şehiricinde ??
cevaplarsanız cok sevinirim

ahmet 35 izmir dedi ki...

Arkadaşlar herşey dahil otellerden nefret eden biri olarak 2013 temmuzda , İzmirden hareketle, yun anistan + Makedonya + sırb. + Macaristan + Slovakya + Avusturya+almanya+isviçre+italya ve dönüş Slovenya+hırv+sırb+mak.+yun. olmak üzere 12 gece-13 günlük (diğer bloglarda yanlışlıkla 1 gece eksil yazmışım) ford grandcmax-2011 dizel aracımızla ailece (2 yetişkin ve 1 çocuk) Avrupa turu fiilen yaptık.Son nokta Münih di: Oteller genelde İbis ve pansiyonlar olarak booking.com. dan yaptık..Bu yüzden yanınızda mutlaka laptop olmalı.. Mutlaka internetli ve otoparklıları tesisleri tercih edin, rahat edersiniz. Yunanistan yaklaşık 350 tl lık uluslarası ehliyeti mecbur istiyor, sınırda beni geri gönderdiler, kendi gümrüğümüzde yaptırıp öyle yun.a girebildim. 2 resim şart.Ancak Yun.dan gidiş-geliş bulgara göre toplam 250-300 km kadar uzatmakla beraber tamamen otoban olması+polis tuzakları olmaması sebebi ile daha rahat..Aracım 120 km ortalama hız + sürekli açık klima+yük + portbag e rağmen 100 km de ort. 6.9 litre mazot yaktı. Litre hesabı yolbilgisyarına göre değil, bilfiil full depo ve haracanan litre hesabı ile sağlam bir şekilde ölçüldü... MASRAFLAR: 350 TL uluslararası ehliyet + 450 tl üç kişi almanyadan alınan vize + 650 tl 3 kişi pas. ve harç bed. + 15 günlük araç greencard y.dışı kasko 200 tl + 15 gün. aile sağlık sig 80 tl + Çıkış harçları 45 TL + Kasko y.dışı eki 30 TL + 11 gece otel mas. 800 EURO + mazot 6520 km için 705 EURO (446 LİTRE) + otoban ücretleri 165 EURO (İSVİÇRE VE İTALYA ÇOK KAZIK, yarısı bu 2 ülkede ödendi, diğerleri ülke başı 10-15 euroyu geçmiyor) diğerleri makul, Slovenya ya girer girmez vignet alın, hemen sonra sabit polis kontrolü var, diğerleri ise şansa bağlı, ben şansa bırakmadım !) + 900 EURO yemek, müze, alışveriş , fayton, otopark , Çanakkale feribot vs. masraflara gitti, bu kalem tabii keyfe keder artıp azalabilir. Makedon polisi sınırda kaşgözle bahşiş istiyor, 5 er EURO verebilirsiniz. ! Sırbistan , Macaristan v.b. de benzinde OMV yi tercih edin. Çok kaliteli istasyonları var.. . (Türkiye de Petrol Ofiside onun- Avusturya firması) Lütfen yanınıza pijamadan önce NAVİGASYON ALIN ( EN ÖNEMLİ İHTİYAÇ BU, BEN 45 AVRUPA ÜLKESİ HARİTALI TOMTOM U 250 TL YE ALDIM, TÜM İŞİMİ ÇOK RAHAT GÖRDÜM, AVRPADA SİZİ KAPININ ÖNÜNE KADAR GÖTÜRÜR...) Birde cebinizi 1 aylığına uluslarası pakete açtırın. (2 vodafone hattı 1 er saat kullanım hakkı toplam 50 TL ) ...Son olarak avrupanın tüm yolları ülkemizden güzel ve rahat (Makedonya bile tamamen otoban) tek şöför olmama rağmen yol hiç yormadı (Çanakkale yolları hariç) .. Kıyafet çok almayın , mesela Avrupa C & A da fiyatlar ülkemiz gibi...Yanınızda bol su götürün, çoğunda mark ette normal su yok, mineralli su içiyorlar... Birde özellikle yutdışında ki Türklerin 35 plakayı görür görmez sizi selamlamaları, el sallamaları v.b çok hoş. Budapeşte – Viyana arası otobanda 34 plaka Corolla görünce ben bile duygulandım, yanından geçerken selamlaştık v.b çok ilginçdi! .. Hızlı yazmamdan dolayı oluşan imla hataları için özür diler, şimdiden iyi yolculuklar dilerim. Not : kısmetse 2015 de tekrar aynı turu fransayı v.b ekleyerek planlıyorum.

Ahmet 35 izmir-DÜZELTME: Hızım ge nel de 120 KM demek istedim, ortalama değil !!!! Biraz daha az hızla yakıt tüketimi % 15-20 rahat azalır. 446 litre fiilen harcanan litre, 705 Euro da fiilen cepden çıkan paradır. Konaklama dediğim gibi esasen 12 gecedir.

levent ugur dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuşa benziyor Ahmet bey.

Otoban paraları benimde canımı çok yaktı :-)

Kızımız biraz büyüyünce planlı ve daha kapsamlı bir gezi yapmayı bizde düşünüyoruz. :-)

Umarım karşılaşırız yollarda...

Emre Benzer dedi ki...

Levent bey merhaba;
Güzel yazınızı sonuna kadar okudum. Ağzınıza sağlık. Biz de bu yaz böyle bir tur yapacağız. Kafamızda soru işaretleri var. Sizden buradan mail istemek doğru olmaz. Zahmet olmaz ise emre@emrebenzer.net adresine bir dönüş yaparsanız bize fikirleriniz ile yardımcı olmanızı rica ediyorum. Saygılar.

Gezenti dedi ki...

Merhabalar biz de ailecek bir iii güne bu kadar hacimli olmasa da böyle bir gezi planlıyoruz bejim merakım ingilizce olmadan ne kadar başarılı bir gezi olur mu hatta gezi olur mu:)))

Gördüğünüz gibi Türkçe de yeterince iyi degil:)))))) valla telin klavyesinden:)

Hatice Atagul dedi ki...

Benim adım Bayan Hatice Atagül. Ankara'da yaşıyorum ve bugün çok mutlu bir kadınımdır? Hayatımı ve ailemi değiştirebilecek olan herhangi bir Kredi veren kuruluşun kredi talep eden herkese danışacağını söyledim. Bana ve aileme mutluluk verdiklerine göre, 250,000.00 TL'lik bir krediye ihtiyacım vardı 3 çocuğa sahip bir dul olarak hayatımı başlatmak için bu dürüst ve ALLAH'tan korkan kredi borç verme şirketinden çevrimiçi olarak 250.000 TL Türk Lirası borç ile yardım ettim, onlar gerçekten İnsanlardan korkan İnananlar, Saygın bir kredi şirketidir.

Geçen hafta onlardan borcumu ödediğim için çok mutluyum. Krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi% 100 geri ödemekten mutlaka lütfen onlarla iletişime geçin ve lütfen Bayan Hatice Atagül'nun sizi onlara yönlendirdiğini söyleyin.

Whatsapp: +15184181390
E-posta yoluyla iletişim kurun: creditfinancierhome@gmail.com